üçüncü bayezid

Durum: 477 - 1 - 0 - 0 - 26.05.2019 09:00

Narhane: 1071 - (nar) suyu kıvamında

2 yıl önce kayıt oldu. 1.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 48

ayasofya'nın ibadete açılması

birilerine oldukça batıyor nedense. halbuki kilise olsun diye her siyasi olayda çığıranlara karşı bir şey diyen yok.

bir atasözü bırak

dilin cirmi küçük, cürmü büyük.

güzel bir atasözümüz. dil yarası diye bir tabirimiz var. insana acı verebilecek en büyük silah dostun ağzından çıkmış kem söz olsa gerek. ondan ötürü o küçük cirim, büyük bir tesir icra ediyor.

gül olanın aslı güldür

nesimi'ye ait bir şiir:

gül olanın aslı güldür, peygamberin nesli güldür,
girdim şahın bahçesine, cümlesi aşı güldür gül..

asmasında gül dalları, kovanında gül balları,
ağacında gül hâlleri, selvi çınarı güldür gül..

açıl gel ey gonca gülüm, ağlatma şeydâ bülbülün,
şu inleyen garib dilin, âh-u efgânı güldür gül..

gülden terâzi yaparlar, gül ile gülü tartarlar,
gül alırlar gül satarlar, çarşı pazarı güldür gül..

gel hâ gel gül ey nesîmi, geldi yine gül mevsimi,
bu feryad bülbül sesi mi, sesi feryâdı güldür gül..

bu imtidâd-ı cevre-ki bahtın şitâbı var

bu imtidâd-ı cevre-ki bahtın şitâbı var.
mihnet-medâr olan feleğe intisâbı var.
eyler nesîm-i subhu bize gird-bâd-ı gam.
bu rûzgâr-ı bî mededin inkılâbı var.

nedim'e ait bir şiir.

bu rüzgar-ı bi mededin inkılabı var!

netflix'in eşcinsel takıntısı

eşcinselliği normalleştirmek için olduğunu düşündüğüm takıntıdır.

eşcinsellerin toplumda çok büyük çoğunluğa sahip olduğunu düşünmüyorum. ama hemen hemen her netflix dizi-filminde bol bol karşımıza çıkıyorlar.

apple tv plus

apple'nin birkaç vidyo platformunu bünyesinde birleştirerek yayın yapacağı oluşum. sonbaharda kullanıma açılacak imiş.

senden mene yar olmaz

çok hoş bir azeri şarkısı.

 youtube video

sence adalet elbet bir gün yerini bulacak mı

bir soru.

imanımız var, bulacak elbet.

nar sözlük bir dizi olsaydı finali nasıl olurdu

ilk bölümündeki reyting düşüklüğünden ötürü finali, başlangıcı olurdu.

cünüp olarak oruç tutulur mu

diyanet işleri başkanlığının fetvasına göre tutulurmuş. gusül orucun şartlarından değildir ama bir müslüman iki namaz arasından fazla gusülsüz olmaması gerekir. bundan ötürü zaten orucumu tutabiliyorum deyip, akşama kadar gusülsüz kalmamalıdır.
  • /
  • 48

farklı olmaya çalışmak

farklı olmaya çalışıyorken herkes gibi olmak. farklı olmaya çalışmak insanı farklı kılmaz. olduğu gibi davranması insanın en büyük farkıdır zaten.

rüyadan uyanmak

rüyamda mahşer kalabalığı vardı. herkes bir görev bilinciyle orada olduklarının farkındaydı ve onu yerine getirmek için canla başla koşuşturuyorlardı. rüya ya işte, her rüyanın başına dair bir iz yoktur. kim dedi nası yolla öğrendim, bilemiyorum fakat bu kalabalıktan sadece birimiz sağ çıkabilecekti. işin tuhaf yanı, bunu nası yapacağımı da biliyordum. dışarıda bir yerde bulunan makinanın tuşuna basmak yeterliydi fakat bu tuşun üstünde gölge vardı.kullanabilmem için gölgenin kalkmasını beklemem gerekiyordu. orada başında beklemeye karar verdim. o kalabalıkta, biri benden şüphelendi ve takip etmeye başladı. makinanın başında daha fazla beklersem kaçış sırrımı ifşa etmiş olacaktım. ordan ayrılırken mekruh bir binaya sürüklendim. bir dizi olaylar oldu. bu olayların izahını güçlük çektiğimden anlatmıyorum. geri döndüğümde makina kullanıma açıktı. bu arada makinanın ne olduğuna dair hiçbir bilgim yok. sadece kurtuluş yolumun bu olduğunu biliyorum. aktif edersem başıma ne geleceğine dair hiçbir şey bilmiyordum. benden önce başka biri davrandı ve makinayı çalıştırdı. klonlama taramasını başladığına dair bir yazı gördüm. daha önce orda olduğunu farketmediğim bir tüpte bir beden ortaya çıktı. makinayı çalıştıran kişi daha sonra çıkageldi ve hiçbir işe yaramadığını, kendisini sadece istasyona ışınladığını söyledi. burada mahsur kalıp yok olmak istemiyordum. nası kaçacaktım? daha da gizemli bir hal almıştı. istasyonda bir tren yanaştı ve herkesin içerisinde olduğu o trene bindim. rüyadan uyandım telefonuma uzanırken 5 saattir yatakta olduğumu farkettim. uyanır uyanmaz rüyada gördüklerimi anımsadım. o rüyadaki gizemin cevabı uyanmakmış meğer. herkesin yok olduğu ve benim sağ olarak kurtuluşum...

bir kadını unutmanın en iyi yolu

yerine hemen başka birini koymak değildir.
biraz bekleyip alışmaya çalışmak en makul yok gibi.

(bkz:bana söylemesi kolay tabi)

yurt dışına çıkınca türk kızlarından soğumak

(bkz:görmemişin yabancı sevgilisi olmuş tutmuş türk kızlarına laf etmiş)
siz "en az 2 yabancı dili akıcı olarak konuşmayı, 1 enstrümanı orta derecede çalmayı ve en az 1 spor dalında amatör üstü bir seviyeye erişmiş" türk kızlarıyla tanışma şerefine nail olamadıysanız bunda türk kızlarının suçu ne?
t: buldumcuk delisi bazı türk erkeklerinin, yurt dışı maceralarının ardından türk kızlarına bakış açısı.

gece olunca her şeyin daha çok ses çıkarmaya başlaması

bulunduğun zaman diliminde çoğu şeyin -toprağın bile demek doğru mudur?- uyuması ve sessizliğe bürünmesi nedeniyle borudan geçen su sesinin bile şelale gibi gelmesi durumudur. az önce balkon kapısını açtım, yanlışlıkla çığ düşürdüm evin içine.

erkek olduğundan utanılan anlar

bazen yaptığım bir yanlış olursa sonradan hata ettiğimi anlayıp utanırım. mutlaka bilmem gereken bir konuyu bilmiyorsam, sevdiklerimin güvenini boşa çıkarmışsam zaman zaman ar eder, oğlum sen nasıl bir adam oldun lan derim kendi kendime. ve lakin cinsiyet gibi seçimlerimle belirlemediğim bir husustan asla utanmam. doğduğum yer ve fiziksel görünüşüm gibi konular da buna dahil.

ilahi aşk

dünyada ulaşılabilecek aşkların en üst mertebesi, yaratıcıya duyulan koşulsuz güvenin, bağlılığın ve sevginin tezahürüdür. ibn-i arabi aynı isimli kitabında şöyle tanımlıyor kavramı;

aşık, "maktul" sıfatı ile anılmalıdır.
• aşık, "telef" olmalıdır.
• aşık, allah'a doğru allah'ın isimleriyle yürümelidir.
• aşık, kuş gibi uçar olmalıdır.
• aşık, daima uyanık kalmalıdır.
• aşık, gamını ve kederini gizlemelidir.
• aşık, sevgili'ye kavuşmak için bu dünyadan çıkmayı arzulamalıdır.
• kendisini ve sevgilisiyle kavuşması arasına giren ve bir türlü ayrılmayan dosttan (perdeden) dolayı âşık bezginlik duymalıdır.
• aşık, sevgili için çok ah çekmelidir.
• aşık, sevgilisinin sözünü duyarak, o'nun zikrini tilavet ederek, o'nu hatırlayarak dinlenmelidir.
• aşık, sevgilisinin sevdiği şeylere uygun davranmalıdır.
• aşık, sevgilisine karşı yapmaya mecbur olduğu hizmette, hürmeti (yani ilâhî emirleri) terk etmekten korkmalıdır.
• aşık, rabb'inin hakikati karşısında kendine verdiği fazla önemi azaltmalı, sevgilisine verdiği az önemi çoğaltmalıdır.
• aşık, sevgilisine itaat etmeli ve o'na karşı gelmekten kaçınmalıdır.
• aşık, kendi nefsinden bütünüyle çıkıp kurtulmalıdır.
• aşık, kendi ölümü karşılığında diyet (kan bedeli) istememelidir.
• aşık, sevgilisinin kendisine önerdiği tedbirden dolayı, insan tabiatının kaçmak istediği, sıkıntılara sabretmelidir.
• aşığın kalbi, aşktan çılgına dönmelidir.
• aşık, her türlü dosta sevgilisini tercih etmelidir.
• aşık, sevgilisini isbat etme uğrunda kendini mahv etmelidir.
• sevgilisi öyle istediği için, aşık, nefsini ayaklar altına alıp çiğnemelidir.
• aşık, sevgilinin sıfatlarını üzerinde taşımalıdır.
• aşık, sevgiliyle birlikteyken nefes bile almamalıdır.
• aşığın her şeyi, sevgilisi için olmalıdır.
• aşık, sevgilisi hakkında saygılı davranmalı, kendini ise eleştirmelidir, kınamalıdır.
• aşık, sevgilinin neden olduğu şaşkınlıktan, dehşetten lezzet almalıdır.
• aşık, belirlenmiş genel kuralları önce korumalı, sonra o kuralları aşmalıdır.
• aşık, sevgilisini kendinden bile kıskanmalıdır
• aşık, aklı ölçüsünde aşkının hükmü altında olmalıdır.
• aşık, akıldan yoksun bir hayvan gibi (dabbetün) olmalıdır ki açtığı yaralar, yaptığı hatalar kendisini suçlu göstermesin.
• aşığın sevgisi, sevgilinin ihsanıyla, iyilikleriyle artmamalı; sevgilinin cefalarıyla da azalmamalıdır.
• aşık, sevgilisi karşısında adaba uymak zorunda bırakılmamalıdır.
• aşık, hem kendi durumunu hem de sevgilisinin durumunu unutmalıdır.
• aşık, bütün sıfatlardan arınmış olmalıdır.
• aşığın isimleri meçhul olmalı, bilinmemelidir.
• aşık, gerçekte dalgın olmadığı halde adeta dalgınmış gibi olmalıdır.
• aşık, kavuşmayla ayrılık arasında bir fark görmemelidir.
• aşık, kendisini köleleştirenin kölesi olmalıdır.
• aşık, devamlı bir karışıklık içinde olmalıdır.
• aşık, davranışlarında ölçünün dışına taşmalıdır.
• aşık, sevgilinin aynısı olduğunu söylemelidir.
• aşık, kendinden geçmeli, bitkin olmalıdır.
• aşık, utangaç bir şekilde sırrını açığa vurmalıdır.
• aşık, kendisinin aşık olmadığını bilmelidir.
ayrıca
• aşık, çok şevkli, çok arzuludur, bununla birlikte kime doğru yöneldiğini bilmez.
• aşık, büyük heyecan duyar fakat kimde heyecanlandığını bilmez.
• sevgili aşığa açık seçik gözükmez.
• Âşığın makamı, hırstır; hâli makamına tercümandır.
• aşık, sevgiliyle boy ölçüşmeyi sevmez.
• aşık, ayılamayacak derecede aşk sarhoşluğu içerisindedir.
• aşık, sevgilisini razı ve hoşnut etmek için sürekli o'nunla ilgilenir.
• aşık, sevgilisi üzerinde etkilidir.
• aşık, kendi durumunun tanığıdır.
• aşık, devamlı acı çeker.
• aşık, yapacak bir şeyi olmadığında yorgunluk ve bitkinlik duyar.
• aşık, bıkkınlık diye bir şey bilmez; ruhu dinç, bedeni zindedir.
• aşık, sevgilisi dışında başka şey bilmez.
• aşığın gözü, sevgilinin varlığıyla görür.
• aşık, ancak sevgilisinin sözüyle konuşur

kişisel alan

en yakınlarımızla bile aramızda birazcık da olsa bulunması gereken alandır. zira kişisel alanımızın büyüklüğü ölçüsünde kendimizle baş başa kalabilir, tek başımıza bir şeyler planlayıp, kişisel gelişimimize fayda sağlayabiliriz. lakin sınırlara dikkat etmekte ve dostlardan fazla kopmamakta fayda var. çünkü başkalarını dışarıda bıraktıkça yapayalnız kalmak işten bile değil. hoş, her şeyin sonu yalnızlığa çıkıyor zaten.

hz adem as ilk insan mıydı

tasavvufa göre hz adem insan-ı kamil'in hakikatidir. yani eşref-i mahlukat sıfatını almış ilk insandır diyebiliriz. bu da demektir ki daha öncesinde de farklı formlarda insanlar yeryüzünde bulunmuş olabilir. ancak ezelde ilk yaratılan hz muhammed'in hakikatidir, buna hakikat-i muhammediye denir tasavvufta. beşeri vücudu ise 571 de dünyaya gelmiştir.

dil bilinçdışının koşuludur

fransız düşünür jacques lacan'a ait olan, claude levi strauss'un etnografik araştırmalarıyla da desteklenen iddia. bu fikre göre bireyin kültürün içinde bir özne olarak kurulması mümkün değildir. zira öğrenilmemiş ham içgüdülerini taşıyan hakikati, insan eliyle oluşturulmuş yapay mekanizmalar olan kültür ve dilin içinde var olamaz. bu nedenle ilk çocuklukta bilinçdışını meydana getirerek, gerçekliğini oraya aktarır.

Toplam entry sayısı: 477

islam düşmanı olup türkiye'de yaşamak

biraz yüzsüzlüktür. sonuç itibariyle buranın yurt kılınma amacı islam fetihleridir ve islam dinamizmi sayesinde bu topraklar müslüman kalmıştır. malazgirt'te de, çanakkale'de de, sakarya'da da türk askeri düşmana ''allah allah'' nidalarıyla saldırmıştır. şimdi onların aziz hatırasına saygısızlık, hürmetsizlik göstermek gönlünüzde biraz olsun utanmaya, hicab duymaya neden olmaz mı? müslüman olmayabilirsiniz, bu doğal bir hakkınızdır. ancak bu ülkede islam düşmanlığı yapmak hakkınız ve haddiniz değildir. inanmayın, yaşayalım kardeş kardeş. ancak ben size düşman değilim, siz de bize olmayın.

6 aralık 2017 kudüs'ün başkent ilan edilmesi

eyyübi'nin bizlere emanetinin gözler göre göre yahudi bir devletin başkenti olması durumu. ''bize mi sordunuz mavi marmaraya giderken'' deyip islam duyarı(!) kasanlar tabii ki ses çıkartmayacaklar. bir kılıfını yine bulurlar.

çocukları ve hayvanları sevmeyen insan

muhakkak kötü insandır. bir insan bu iki canlı türüne kem gözle bakıp, şefkat duyamıyorsa gönülleri mühürlüdür.

sözlük yazarlarının şiirleri

gam meyine tutkunum, meyhanesinde aşkın
imkemlemi sarıyor arsız yalnızlık çepeçevre
kaç kere öldü ruhum, yüreğim artık bıkkın
usanıp, gömülmüş elem toprağıyla sinlere

aşkın namahrem miydi ki girdi kara çarşafa
gönül zinasının kızgın müsebbibi sensin
yüreğim, aşk kafiri aklımla düştükçe ihtilafa
burktuğun kalbimin tek habibi sensin.


buna şiir denemez tabii ama bir misal teşkil etmesi ve ilk olması hasebiyle paylaşıyorum.

sözlüğün ciddi yazarları

gülmesi düşünülemeyen yazarlardır.

mesela üçüncü bayezid.

bir yazara sürekli iftira atmak

artık gına getiren durumdur. arkadaşlar kuldan utanmıyorsanız, allah'tan korkun. ona da inanmıyorsanız biraz edep ve haya takının. muska yazdığımdan tutun, arapçı olduğuma kadar her şeyi söylediniz, amenna. ancak sergilediğiniz şu son tutum insanı çileden çıkartıyor. allah ıslah etsin sizleri ne diyeyim ki.

hz muhammed'in ayı ortadan ikiye bölmesi

buna iman eden midir yobaz, yoksa buna iman edene ''yobaz'' diyen kişi midir sorgulanması gereken olay.

hiç kimse, kimseyi inancından ötürü hakir görmeye, aşağılamaya muktedir değildir. yolunuz yol değil, inanmayın saygı duyun demeyeceğim. inandığınız değerlere göre yaşayın. hem türkçü olup, hem de türklerin büyük çoğunluğunun iman ettiği, değer verdiği şeylerle dalga geçmek ruh hastalığı belirtisi olsa gerektir. kendinizle çelişiyorsunuz.

ayasofya camii

kılıç hakkımız olan camiidir. müze demeye varmaz dilim, ar ederim.

sözlük yazarlarının şiirleri

gam meyine tutkunum, meyhanesinde aşkın
imkemlemi sarıyor arsız yalnızlık çepeçevre
kaç kere öldü ruhum, yüreğim artık bıkkın
usanıp, gömülmüş elem toprağıyla sinlere

aşkın namahrem miydi ki girdi kara çarşafa
gönül zinasının kızgın müsebbibi sensin
yüreğim, aşk kafiri aklımla düştükçe ihtilafa
burktuğun kalbimin tek habibi sensin.


buna şiir denemez tabii ama bir misal teşkil etmesi ve ilk olması hasebiyle paylaşıyorum.

imama küsüp abdest bozulmaz

bir başkasının yanlışından ötürü ona cephe alarak ana gayeyi, maksadı unutmak anlamlı atasözü.

türkçülerin bu ülkeye faydaları

olmayan faidelerdir. bir asırdan uzun bir zamandır, türkçüler bu ülkenin tarihinin hiçbir devrinde faideli tek bir iş yapamamış, hamasi sloganlar atarak, allah tarafından kendilerine verilen ve bundan mütevellit övünme ve gururlanmaları men edilmiş bir sıfat hasebiyle kendi gazlarını almaktan gayrı hiçbir fiili faide göstermemişlerdir.

komünist vs türkçü

iki tağut ideolojinin karşılaştırmasıdır. al birisini, vur ötekine.

yazarların etnik kökeni

önemli olmayan kökendir. kader ve kaza ile kazandıklarımız üzerinden hiçbir şekilde sevinç duyamayız. ''sizi kavimlere ayırdık'' ayet-i kerimesi dışında pek hükmü de yoktur.

evde hayvan beslemek

temizlik açısından söylenecekleri bir kenara bırakacak olursak hür hayvanları evlerde hürriyetten mahrum, esir etmektir. hayvanlar evet insanlara yardımcı olmak için yaratılmıştır ancak sırf seviyoruz diye o hayvanları tabiatlarından ayırmamalıyız.

mehmet okuyan

caner taslaman'ın kankası. samimi bir müslüman olduğunu düşünüyorum ancak yolu yol değildir. hadis inkarcılığı dini bir çıkmaza sokar. bunu bilmesi gerekiyor. din bu, yıllardır uygulanan bu. imamı azam'ın, rabbani'nin çizdiği yol bu, gazali'nin çizdiği yol bu. bizi biz yapan yol bu. islam'ın martin luther'i sanıyorlar bunlar kendilerini. umarım düzelirler.
İletisim | Kullanım Şartları | Sözlük Kuralları | Sosyal Projeler | Facebook | Twitter | İnstagram
İletişim: info@narsozluk.org
Reklam: reklam@narsozluk.org